Z tego artykułu dowiesz się:
- Określenie celu strony internetowej
- Przygotowanie treści na stronę WWW
- Utrzymanie i rozwój strony
Kroki do stworzenia strony internetowej
Nie ważne, czy jesteś przedsiębiorcą, freelancerem, blogerem, artystą czy właścicielem sklepu internetowego, proces tworzenia strony internetowej jest kluczowym etapem w budowaniu swojej obecności online. Jednakże, rozpoczęcie tego procesu może być wyzwaniem, zwłaszcza jeśli jesteś początkującym w dziedzinie tworzenia stron. W tym artykule postaram się rozłożyć ten proces na podstawowe kroki, które pomogą Ci zrozumieć, jak przygotować się do stworzenia strony internetowej. Musisz podjąć odpowiednie kroki do stworzenia strony internetowej, aby przedstawiała jak najszerzej ofertę którą oferujesz swoim klientom. Pamiętaj także o tym, aby zapewnić utrzymanie i rozwój strony, które pomoże w rozwinięciu Twojej działalności.

Określenie celu strony internetowej
Zanim zaczniesz cokolwiek robić, musisz zrozumieć, dlaczego potrzebujesz strony internetowej i jaki masz cel. Więcej na ten temat możesz dowiedzieć się w moim poprzednim wpisie pod tytułem „Dlaczego Twoja firma potrzebuje strony internetowej?”, kliknij tutaj aby przeczytać poprzedni wpis.
Musisz konkretnie określić czy to ma być strona onepage, strona z podstronami, blog, sklep internetowy czy zupełnie coś innego. Określ również swoją grupę docelową, czyli kogo chcesz przyciągnąć na swoją stronę. To pomoże dostosować treści i projekt do potrzeb użytkowników.
Jest to kluczowy etap przy realizacji strony internetowej. Znając wszystkie cele i założenia możesz przedstawić je właśnie w formularzu wyceny znajdującym się tutaj, abym mógł z powodzeniem wprowadzić wszystkie założenia do Twojego projektu.
Przygotowanie treści na stronę WWW
Jest to bardzo ważny krok od którego zależy głównie to na jakiej pozycji będziesz się znajdować w wyszukiwarkach, czy dostosujesz się do swojej grupy docelowej która będzie wyszukiwać Twoją stronę pod konkretnymi frazami kluczowymi. Dlatego musisz przygotować treści, które chcesz zamieścić na stronie, takie jak teksty, grafiki, zdjęcia, czy filmy. Upewnij się, że treści są atrakcyjne, zrozumiałe i zgodne z założonymi celami strony. Możesz w tej kwestii skorzystać z usług osób, czy firm które zajmują się przygotowywaniem treści na strony internetowe, czy na Twoje profile w mediach społecznościowych. Wybierając jednak moje usługi możesz mieć pewność, że zostaniesz obsłużony w sposób kompleksowy i profesjonalny.

W przygotowaniu treści pomoże Ci przeprowadzenie analizy stron konkurencyjnych, aby zrozumieć, jakie treści i informacje przyciągają uwagę użytkowników w Twojej branży. Skup się na unikalnych i wartościowych treściach, które wyróżnią Twoją stronę, musisz zatem pamiętać o tym, aby pod żadnym pozorem nie kopiować treści znajdujących się na innych stronach!
Kolejnym etapem jest określenie struktury i nawigacji strony, czyli jakie kategorie, sekcje i podstrony zostaną utworzone. Upewnij się, że strona jest logicznie zorganizowana, aby użytkownicy mogli łatwo odnaleźć potrzebne informacje. Przykładem mogą być podstrony takie jak oferta, galeria, kontakt, natomiast aby uzyskać lepsze wyniki wyszukiwania musisz pomyśleć również o aktualnościach, czy też dodatkowych podstronach które niekoniecznie muszą znaleźć się w menu strony, ale będą one zawierały dodatkowe treści nakierowane na konkretne frazy kluczowe. Pomoże to w dotarciu do założonej na początku grupy docelowej, lub grupy docelowej która wykreowała się w trakcie rozwoju firmy.
Monitorowanie, utrzymanie i rozwój strony WWW
Przygotuj narzędzia do monitorowania ruchu na stronie i analizy wyników, takim narzędziem może być Piksel Meta, czy Google Analytics który standardowo integruję z każdą stroną, którą realizuję. Pomoże to w ocenie efektywności i dostosowywaniu strategii marketingowej Twojej firmy, aby utrzymać jej rozwój w odpowiednim kierunku.
W ramach utrzymania strony nie możesz zapomnieć o regularnej aktualizacji treści, dbaniu o bezpieczeństwo strony i śledzeniu jej wydajności, a także corocznym opłaceniu hostingu i domeny, aby strona zapewniała ciągłość w przekazywaniu oferty do Twoich klientów. Nie zapomnij także o zapewnieniu wsparcia technicznego dla użytkowników, aby szybko i sprawnie rozwiązywać ewentualne problemy.
Warto też zważyć na to, aby strona internetowa czy sklep e-commerce znajdował się na odpowiednim serwerze. Musi on być szybki, elastyczny i dopasowany do budżetu Twojej firmy. LH.pl to polska firma hostingowa, która oferuje szeroki zakres usług hostingowych dla klientów indywidualnych i biznesowych. Ich oferta obejmuje m.in. hosting dzielony, VPS, dedykowane serwery oraz usługi związane z rejestracją domen. Firma ta istnieje na rynku od wielu lat i cieszy się nienaganną reputacją. Aby skorzystać z ich usług możesz już dziś wykorzystać do zakupu kod rabatowy, który udostępniłem w artykule „JAK KUPIĆ DOMENĘ I HOSTING LH.PL” – kliknij tutaj!
Rozwijaj i udoskonalaj. Strona internetowa to projekt ciągły. Rozważ, jakie nowe funkcje lub treści można dodać, aby przyciągnąć i zatrzymać użytkowników.
Pamiętaj, że tworzenie strony internetowej to proces, który może być trudny i czasochłonny, ale z odpowiednim planowaniem i starannością można osiągnąć doskonałe rezultaty. Niezależnie od celu Twojej strony, warto inwestować czas i wysiłek w jej staranne przygotowanie i realizację. Wszystkie powyższe czynności możesz powierzyć osobie, lub firmie która zajmuje się tym na codzień i wie jak dopasować najmniejszy szczegół, aby zachęcić klienta do skorzystania z Twoich usług, a nie z usług Twojej konkurencji. Jeśli wiesz, że brakuje Ci czasu, czy wiesz że nie poradzisz sobie z przygotowaniem wszystkich treści, chętnie pomogę w odpowiedniej oprawie Twojej strony WWW.